25 lip 2011

Ciasto czekoladowe

przepis na to ciasto dostałam od mojej serdecznej przyjaciółki, za co jestem jej niezmiernie wdzięczą, bo dzięki niej i temu ciasteczku łechcę podniebienie mojego męża ;)
Aguś dzięki wielkie :*


Składniki:
400 gr czekolady (mlecznej lub gorzkiej),
250 gr masła lub margaryny do pieczenia,
1 szklanka cukru (dodaje się tylko wówczas, gdy czekolada jest gorzka!),
225 gr mąki,
4 jajka (całe),
1 płaska łyżeczka sody lub proszku do pieczenia,
2-3 krople aromatu waniliowego.

Wykonanie:
czekoladę pokruszoną rozpuszcza się wraz z masłem w kąpieli wodnej, tak długo aż będzie to substancja płynna i oba składniki się wzajemnie połączą. Gdy czekolada przestygnie wbić całe jajka i zmiksować. Następnie dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, i dalej miksować; na sam koniec dodać olejek waniliowy.

Piec w temp. 180 stopni przez 25-35 min.

Dziś do tego ciasta dodałam amaretto zamiast olejku waniliowego, oraz za podszeptem mojej przyjaciółki dodałam wiórek kokosowych.

Ciasto wyszło rewelacja.

1 komentarz:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...