5 paź 2011

Kluski śląskie nadziewane mięsem

Do zrobienia tego dania skłonił mnie mąż, ponieważ nie jestem zwolenniczką gotowych dań z mrożonek. I tak wiercił dziurę w brzuchu, aż uległam jego namowom i zrobiłam sama kluseczki z mięsem. Do tego wykorzystałam mięso z rosołu.


Składniki:
- ugotowane ziemniaków,
- 1 jajko (opcjonalnie)
- mąka ziemniaczana,
- 1- 2 łyżki mąki pszennej,
- cebula,
- gotowane mięso, które trzeba zmielić.

Wykonanie:
-ziemniaki przepuszczam przez praskę do miski. Wyrównuję masę ziemniaczaną, dzielę ją na 4 równe części, jedną z tych części przekładam na bok, i puste miejsce wypełniam mąką ziemniaczaną. Odłożoną część ziemniaków dodaję do reszty masy i wszystko razem wyrabiam. Gdy masa jest zbyt sucha dodaję jajko.
- mięso mielę razem z cebulką i doprawiam do smaku solą i pieprzem.
- z masy ziemniaczanej formuję placuszki i na ich środek nakładam mięso. Następnie dokładnie zlepiam i formuje zgrabne kuleczki.
- gotuję wodę z odrobiną soli i oliwy, i wrzucam na tę wodę kluski. Gotuję jeszcze ok 3 min. od wypłynięcia.
- podaję po wyjęciu z cebulką i skwarkami.

Życzę smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...