13 paź 2011

Placki ziemniaczane z żółtym serem



Składniki:
- 1 kg ziemniaków,
- 1 duża cebula,
- 1 ząbek czosnku,
- jajko,
- ok. 3 łyżek mąki,
- 20 dkg sera żółtego,
- sól, pieprz,
- olej.

Wykonanie:
Surowe ziemniaki zetrzeć na jednolitą masę, to samo uczynić z cebulą i czosnkiem. Wymieszać masę, i zetrzeć do niej na drobnej tarce ser żółty. Dodać jajo, przyprawy oraz odpowiednią ilość mąki.
Na patelni rozgrzać olej, na który łyżką wykładać porcję masy ziemniaczanej. Smażyć na złoto z obu stron.

Placki można podawać z sosem gulaszowym, śmietaną lub z cukrem jak wolą moje dzieciaczki.

2 komentarze:

  1. Jedno tylko mnie zastanawia: jak można zetrzeć 1 kg placów ziemniaczanych na placki ziemniaczane? :D Chyba miało być 1kg ziemniaków oraz "Ziemniaki zetrzeć na jednolitą masę..." :) Poza tym przepis wyśmienity.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha... punkt za słuszną uwagę :) już poprawione, ciekawe gdzie ja byłam jak to pisałam? ;)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...