2 paź 2012

Tort a'la tęcza

Dwa miesiące temu w naszym domu były obchodzone 3 urodziny mojego synka. Z tejże okazji na prośbę solenizanta zrobiłam różnokolorowy tort, który zachwycił nie tylko Małego Księcia, ale i gości.
Kolorowe ciasto na tort, było pieczone w całości, a jego rezultat oceńcie sami... ;)


Do wykonania ciasta potrzebowałam:
- 10 jaj,
- 2 szklanki cukru (ja  użyłam mniej),
- 1  łyżeczkę proszku do pieczenia.

Białka oddzieliłam od żółtek, które rozkłóciłam. Białko ubiłam i pod koniec ubijania dodałam cukier oraz rozkłócone żółtka.W następnej kolejności dodałam przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Wszystkie te składniki mieszałam razem na niskich obrotach.

Następnie uzyskaną masę podzieliłam na sześć równych części. Do każdej z nich dodałam barwnik spożywczy w kolorach: fiolet, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony.

Na sam spód wylałam masę w kolorze fioletowym, następnie na środek masy fioletowej wylałam masę w kolorze niebieskim.Na środek niebieskiej masy wylana została masa o kolorze zielonym, i tak postępowałam z każdym kolorem następnym.

Ciasto wstawiłam do nagrzanego piekarnika, piekłam ok. 25 minut.

Po ostudzeniu ciasta przekroiłam je na 4 placki. Każdy placek został nasączony sokiem żurawinowym, a następnie przełożony masą śmietanową.
Całość została wykończona opłatkiem dekoracyjnym i ozdobnymi koralikami oraz posypką.



Przełożenie i dekoracje:

Masa śmietanowa- w tym torcie użyłam słodkiej śmietany Hopla
Koraliki, posypka i pisaki- Dr. Oetker

oraz opłatek dekoracyjny Kubusia Puchatka

2 komentarze:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...