21 kwi 2013

Barszcz ukraiński po mojemu

Wiadomym jest że prawdziwy barszcz ukraiński składa się z buraków i kapusty, na Ukrainie podawany jest ze specjalnymi bułeczkami. Natomiast w Polsce przepis na barszcz ukraiński zmodyfikowano, dodając do niego fasolę. Ja w swojej wariacji barszczu ukraińskiego, pominęłam fasolę i zastąpiłam ją zielonym groszkiem, natomiast białą kapustę zamieniłam na kapustę pekińską.


Składniki:
- żeberka,
- buraki,
- marchew,
- pietruszka,
- por,
- seler,
- groszek zielony, ja użyłam z puszki,
- kapusta pekińska,
- listek laurowy,
- ziele angielskie,
- pieprz w ziarnie,
- czosnek,
- lubczyk,
- koperek.

Wykonanie:
Żeberka gotujemy wraz z porem, pieruszką, selerem oraz z liściem, zielem i pieprzem. W między czasie ścieramy na dużych oczkach buraki i marchew, dodajemy do wywaru. W tym czasie obieramy ziemniaki i kroimy w kostkę dodajemy do zupy. Dajemy lubczyk odrobinę, solimy. Gdy już wszystkie składniki będą prawie miękkie dodajemy poszatkowaną kapustę pekińską. Gdy już wszystko będzie miękkie zupę doprawiamy odrobiną cukru i kwaśną śmietaną. Dodajemy do zupy również koperek pocięty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...