25 kwi 2013

Delikatny krem pieczarkowy

Jako, że u mnie w domu w dalszym ciągu  trwa pieczarkowy tydzień postanowiłam przygotować delikatny krem z pieczarek...


Składniki:
- 2 litry rosołu,
- 70 dkg zamkniętych pieczarek,
- duża cebula,
- łyżka mąki ziemniaczanej,
- 3 łyżki mleka,
- 250 ml śmietany kremowej,
- posiekana natka pietruszki.

Wykonanie:
Cebulę pociąć drobno, zeszklić na maśle. Wrzucić dokładnie umyte małe pieczarki, jeśli dysponujemy większymi to nalęzy je przepołowić, i smażyć tak by nabrały złotawej barwy. Wszystko zalewamy 0,5 litra rosłem, gotujemy do miękkości przez ok 20 minut. W czasie gotowania wszystko doprawiamy do smaku gdy zajdzie takowa potrzeba. Zawartość patelni przelewamy do garnka z pozostałym rosołem. Chwilę jeszcze razem gotujemy. Ja w tym momencie użyłam blendera do zmiksowania pieczarek, ponieważ mój Synuś znów "ich" nie lubi, i nie zjadł by mi obiadu. Gdy zupka się zagotuje, dodajemy mąkę ziemniaczaną rozrobioną mlekiem i ponownie zagotowujemy. Po zestawieniu z ognia zupę- krem  łączymy z ubitą śmietaną. Dziś krem oprószyłam natką pietruszki i podałam z grzankami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...