29 gru 2013

Ryba w sosie greckim

Ryba w sosie greckim, czy jak kto woli, ryba po grecku, jest daniem, które można zaserwować na różne okazje, ale u mnie  w domu gości ono raz do roku- w Wigilię, a to za sprawą tego, że potrawę tę jedzą tylko dwie osoby: mój mąż i moja Mamusia, ja osobiście nie przepadam za tym daniem.




























Składniki:
  • ok. 1 kg ryby, ja używam mintaja,
  • 2-3 marchewki,
  • duża cebula,
  • seler,
  • 1-2 pietruszki,
  • sok z cytryny,
  • 2-3 łyżki oleju,
  • 3-4 łyżeczki pasty pomidorowej,
  • sól,
  • pieprz,
  • ewentualnie cukier, szczypta.
Wykonanie:
  • rybę tnę na kawałki, z jednego fileta wychodzi mi ok. 4 kawałki mniej więcej tej samej wielkości, delikatnie solę i obtaczam w mące.
  • warzywa: pietruszka, marchew, seler ścieram na tarce o dużych oczkach. Cebulę tnę w , w miarę cienkie piórka.
  • Rybę obsmażam na oleju, i zdejmuję z patelni, na tym tłuszczu smażę warzywa zaczynając od cebuli, gdy się zeszkli dodaję kolejno: marchew, seler i pietruszkę. Wszystko razem podsmażam i podlewam odrobiną wody 2-3 łyżki. Wszystkie warzywa duszę do miękkości, na małym ogniu. Pod koniec duszenia doprawiam solą, cukrem. Dodaję przecier pomidorowy. Gdy zajdzie potrzeba dodaję sok z cytryny, ponieważ sos ma być gęsty i w smaku słodkawo- kwaśnym.
  • Rybę przekładać uzyskanym sosem.Można podać na ciepło i na zimno.

Przepis dodaję do akcji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...