15 kwi 2014

Muffiny z niespodzianką

W zeszłym tygodniu moja Córa miała urodzinki... w ferworze przygotowań, zapomniałam się Wam pochwalić, co tym razem przygotowałam dla mojej Córci i jej kolegów. Nie jest to spektakularny tort, ponieważ solenizantka nie chciała... więc w ruch poszły różne składniki i powstały muffiny z niespodzianką. Jaką, zobaczcie sami ;)

Składniki:
  • 2 jajka,
  • 1 szklanka mąki
  • 1 i 1/2 łyżki kakao 
  • 1/4 szklanki mleka
  • 1/2 kostki margaryny do pieczenia
  • odrobina soli
  • 1 z dużym czubkiem szklanki cukru
  • 2 opakowania m&m

Wykonanie:

Podczas roztapiania margaryny do garnka wlałam mleko, następnie dodałam cukier i przesiane kakao. Pilnowałam aby zawartość garnka się nie gotowała, margaryna ma się roztapiać pomału- nie może wrzeć.
Żółtka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywno.
Żółtka połączyłam z przesianą mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenie. Następnie wlewałam pomału masę z garnka, uprzednio odlewając 1/2 szklanki na polewę, do mąki i żółtek. Wszystko ze sobą miksowałam, aż składniki się ze sobą połączą. Do masy dodałam ubite na sztywno białka i wymieszam drewnianą łyżką. 
Foremki na muffiny wypełniłam do 1/2 wysokości, a następnie wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam ok 15-20 minut, aż do suchego patyczka.
Po wystudzeniu w muffince wycięłam za pomocą kieliszka dziurę, którą uzupełniłam m&m'sami, lekko upychając.


Następnie wycięty kawałek ciasta włożyłam ponownie do muffiny, lekko przyciskając
Po dokładnym uformowaniu muffine posmarowałam odłożoną  masą kakaową. Całość z zewnątrz udekorowałam m&m'sem.


Przepis dodaję do akcji:

Babki i babeczki

4 komentarze:

  1. Świetne i pomysłowe muffinki.... :)) niespodzianka murowana...:))
    Miłego wieczoru....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję... dzieci miały uśmiech od ucha do ucha :D
      wzajemnie :)

      Usuń
  2. Cudowny pomysł na dodatek do muffinów :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...