3 paź 2014

Sałatka paprykowo- cebulowa

    W tym roku posiadałam spore ilości papryki,w związku z powyższym faktem zabrałam się za jej przetwarzanie. Na pierwszy rzut poszła papryka, którą zamieniłam w sałatkę na zimę. 



Składniki:
  • 1,2 kg kolorowej papryki
  • 40 dag cebuli
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka wody
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2/3 szklanki octu 10%
  • 2 łyżki gorczycy
  • 2-3 liście laurowe
  • 5 ziaren ziela angielskiego i pieprzu czarnego
  • 1/2 łyżeczki soli.
Wykonanie:
paprykę oczyściłam z nasion i białych błonek, pokroiłam w cienkie paseczki.
Cebulę obrałam i posiekałam w ćwierć talarki.
Zalewa:wodę, ocet, olej, cukier, przyprawy zagotowałam razem. Następnie dodałam warzywa i gotowałam na niewielkim ogniu przez 8-10 minut.
Gorącą sałątkę przełożyłam do wyparzonych słoiczków. Jako, że sałatka ma być na zimę, słoiki dodatkowo pasteryzowałam 8-10 minut, od chwili gdy się woda zagotuje. Słoiki wyciągnęłam z wody i ustawiłam na pokrywkach, do góry nogami.


Przepis dodaję do akcji:

Przetwory na widelcu

2 komentarze:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...