3 kwi 2015

"Afrykanka" czyli babka murzynek

... mazurki, serniki i baby... czyli świętowanie czas zacząć lada moment.
   W tym roku, dosłownie ze wszystkim jestem w czarnej dziurze, choć może się mylę, aromat sernika siedzącego w piekarniku roznosi się apetycznie po mieszkaniu, ale ten wpis nie jest poświęcony jemu. Komu zatem?- afrykance, To nic innego jak babka murzynek, ale moje dzieci, przechrzciły na afrykankę, nie wiedzieć czemu...


Przepis na to ciasto, pochodzi z książki dotyczącej wypieków, którejś z sióstr zakonnych. 
Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 kostka masła- 250 g
  • 2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanka wody
  • 4 żółtka
  • 4 białka
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Wykonanie:
  • masło roztopiłam na małym ogniu, dodałam do niego cukier i podlałam wodą, wszystko wymieszałam, dosypałam przesiane kakao. Wszystkie składniki chwilę gotowałam mieszając i pilnując aby  masa się nie przypaliła.
  • Białka ubiłam na sztywno ze szczyptą soli.
  • Z czekoladowej masy, odlałam 1/2 szklanki, która posłuży jako polewa na gotową babkę.
  • Do przestudzonej masy czekoladowej, dodałam 4 żółtka i i zaczęłam miksować, następnie dodałam przesianą wraz z proszkiem do pieczenia mąkę.  Wszystko nadal ucierałam, pod koniec dodałam ubite na sztywno białka, i delikatnie wmieszałam w masę.
  • Ciasto wstawiłam do gorącego piekarnika i piekłam w temp. 180 stopni przez ok. 45 minut- do suchego patyczka.
  • Po wystudzeniu ciasta, polałam je odstawioną masą.
Przepis dodaję do akcji:

Wielkanocne WypiekiBabki Wielkanocne 2015Wielkanocne Smaki - edycja V

2 komentarze:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...