20 paź 2011

Placuszki z dyni na słodko

Sezon dyniowy trwa w pełni, więc postanowiłam kupić dynię, i co nieco z niej porobić.
Dlatego w najbliższym czasie będzie u mnie dyniowo ;)

Przepis ten znalazłam w jakiejś gazecie, niestety nie pamiętam nazwy :(



Składniki:
1/2 łyżeczki sody,
1 szklanka przesianej mąki,
3 duże jaja,
6 dkg masła,
2 łyżki cukru pudru,
szczypta soli,
80 dkg zmiksowanej na papkę dyni.

Wykonanie:
jajka rozdzielić. Na sztywno ubić białka, z odrobiną soli.
Masło utrzeć z cukrem, i podczas ucierania dodawać po jednym żółtku.
Puszystą masę połączyć z dynią, a następnie mąką wymieszaną z sodą.
Pod koniec ucierania dodać należy białka, i delikatnie wymieszać.

Propozycja podania:
z dżemem, masłem czekoladowym, cukrem pudrem, jogurtem i tym co kto lubi.

Życzę smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...