4 gru 2011

Bułeczki niedzielne

Dziś zaserwowałam moim bliskim na śniadanie bułeczki, lekko ciepłe i chrupiące.
Ich przygotowanie nie zajęło zbyt dużo czasu,gdyż bułeczki przygotowałam wczoraj wieczorem, a dziś rano je tylko upiekłam.
Satysfakcję sprawiły mi wesołe miny moich dzieci i męża, a tym samym wynagrodziły mi te chwile, które spędziłam przy wyrabianiu ciasta- jedyna rzecz, której nie specjalnie lubię w kuchni :(
Przepis na te bułeczki znalazłam tutaj




Składniki:
2 szklanki ciepłej wody
50 g drożdży
5-6 szklanek mąki
1 łyżka soli
3 łyżki oleju


Wykonanie:
Drożdże rozpuścić w dwóch szklankach ciepłej wody ( nie może być ona gorąca, a następnie dodać dwie szklanki mąki. Wszystko razem wymieszać i odstawić do wyrośnięcia.
Gdy ciast będzie już wyrośnięte należy dodać resztę składników, olej na samym końcu. Gdy ciasto będzie już dobrze wyrobione, należy odstawić je w ciepłe miejsce do wyrośnięcia- ok. 30 min.
Gdy ciast będzie już wyrośnięte, należy podzielić na 12 części. Z każdej częsci uformować małą kulkę. ciast wyłożyć na nasmarowaną tłuszczem blachę. Przykryć ściereczką i wstawić na 12 h do lodówki.
Rano wyjąć z lodówki i upiec.
Ja bułeczki te wstawiłam do nagrzanego piekarnika, i piekłam je przez 20-25 minut, na termoobiegu w temperaturze 200 C.

Bułki można piec natychmiast po zrobieniu, można je posypać na wierzchu mąką, sezamem, makiem, nasionami owsianym itp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...