26 sty 2012

Tortilla wg Kuanan

Parę dni temu miałam smaczka na tortillę, więc postanowiłam sama zrobić ciasto, a nie iść na łatwiznę i kupować gotowca, efekt był zaskakująco smaczny. Więc żegnaj placku kupny, witaj placku robiony własnoręcznie ;)


Ciasto:
- o,2 litra ciepłej wody,
- 1/2 kg mąki wrocławskiej, przesianej,
- 4 łyżki oleju,
- 1/2 łyżeczki soli.

Wykonanie:
Przesianą mąkę mieszam z solą, dodaję ok 3 łyżek oleju i wyrabiam ciasto, do którego pomału wlewam ciepłą wodę i wyrabiam ciasto ak długo, aż pochłonie w całości wodę. Ciasto zosawiam w misce i smaruję oliwą, oraz nakrywam ściereczką. Odstawiam na 15 minut. Po tym czasie, ciasto ponownie wygniatam, i formuję wałek, który dzielę na 6 równych części. Z każdej części robię kulkę, kórą podsypuję mąką i wałkuję na cienki placek.
Gdy już są wszystkie placki przygotowane, to smażę je po kolei.
Patelnia musi być dobrze rozgrzana, i nie można używać tłuszczu!
Podczas smażenia na placku, wychodzą pęcherzyki, wówczas je przyciskamy łopatką. Po czym ciasto przewracamy na drugą stronę. Trzeba uważać aby ciasto nie było mocno spieczone!!!

Jako farsz, można wykorzystać to co ma się w lodówce.

W tym przypadku użyłam sałatki z kapusty pekińskiej i gotowanego mięsa z kurczaka, które jeszcze delikatnie podsmażyłam w przyprawach o orientalnym smaku.

Placek posmarowałam sosem czosnkowym,który wcześniej sama zrobiłam i wyłożyłam sałatkę wymieszaną z kurczakiem, a następnie zawinęłam.

Mam nadzieję, że i Wam przypadnie do gustu ten przepis na tortillę.

Pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...