21 kwi 2012

Tęczowy Motyl

... i tak minął kolejny rok, i znów moja Córcia zamówiła na swoje urodzinki tort.  Tym razem miał być to motyl, z racji tej, że chodzi w przedszkolu do grupy "Motyków" :)
Długo szukałam inspiracji na ww. zamówienie. Mój wybór padł na biszkopt w kolorach tęczy... przepisów w sieci, można znaleźć sporo, ale ja zdecydowałam się, na skorzystanie z przepisu na ciasto zamieszczonego na tym blogu
Nie muszę chyba opisywać jaka radość malowała się na twarzy solenizantki, jak i pozostałych dzieci, które piszczały z zachwytu... a i dorośli byli pod wrażeniem mojego dzieła...

Zapraszam do obejrzenia mojej pracy ;)


Składniki na 6 placków:
- 226 gram masła,
- 1 szklanka cukru,
- 5 białek,
- 2 łyżeczki olejku waniliowego (ja użyłam 1 łyżeczki olejku cytronowego),
- niecałe 2 i 1/4 szklanki mąki pszennej,
- 4 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1/2 łyżeczki soli, 
- niecałe 1,5 szklanki mleka.

Wykonanie:
Ważne jest aby wszystkie składniki, były w temperaturze pokojowej.
Składniki sypkie przesiewamy przez sitko. Masło miksujemy an gładką i puszystą masę. Stopniowo dodajemy do niego cukier. Cały czas mieszając wbijać po jednym białku i miksować.Dodać ekstrakt waniliowy i miksować. Następnie na przemian dodawać mleko i składniki sypkie (proszek do pieczenia, sól, mąkę). Uzyskaną masę miksować, aż składniki dobrze się połączą.

Uzyskaną masę podzielić na 6 równych części- mi wyszło, że każda z nich to ok 5,5 łyżki stołowej pełnej. Do każdej z nich dodać barwnik spożywczy (ja użyłam barwnika w proszku) i dokładnie wymieszać masę.
Każdy placek piekłam osobno, w formie o średnicy ok 24cm, więc gotowy placek miał średnicę ok 23 cm. i był wysoki na ok 0,5 mm.
Ciasto piec w temperaturze ok 180 stopni przez 15 minut.

Krem:
- 1 litr śmietany 30%
- 2 opakowania masy śmietanowej dr.Oetker

Placki układać należy w kolejności:
Fiolet-krem-niebieski-krem-zielony-krem-żółty-krem-pomarańczowy-krem-czerwony-krem

UWAGA:
Ciasta nie należy skrapiać, ponieważ jest ono wilgotne samo w sobie.

4 komentarze:

  1. Smaczny ,aż palce lizać - jadłam dokładnie ten ze zdjęcia . Oceniam go na jeden z najsmaczniejszych tortów jakie w życiu jadłam .
    :))
    Smacznego

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej, bardzo dziękuję za słowa uznania:))
    i zapraszam na kolejnego torta ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny torcik. Aż buzia sama się uśmiecha na jego widok;)

    pozdrawiam wiosennie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. :) pozdrawiam również :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...