17 maj 2012

Pałki z kurczaka po cygańsku- test

Dziś na obiad zaserwowałam Pałki z kurczaka po cygańsku.  Istnieje wiele odmian tej potrawy, a mianowicie z użyciem keczupu, czy suszonych śliwek. Ja w przygotowaniu tego dania używam musztardy, jest to prawie główny składnik, zaraz po przyprawie do drobiu i samych pałkach.  W taki sposób, można przygotować również całego kurczaka.
Pałki kurczaka, przygotowane w ten sposób są wyraziste w smaku i bardzo soczyste. Idealnie komponują się z ryżem lub makaronem, oraz z sałatką z marchwi. Przygotowanie tej potrawy,  zajmuje dosłownie 45 minut.

Składniki na 4 osoby:
- 8 pałek od kurczaka (po dwie sztuki na osobę),
- przyprawa do drobiu,
- słoiczek musztardy,
- duża cebula, 
- 2-3 ząbki czosnku (w zależności od wielkości),
- szklanka rosołu.

Wykonanie:
Pałki umyć i wytrzeć ściereczką nasączoną octem. Następnie posypać przyprawą do drobiu (dość obficie). Drugim krokiem jest posmarowanie każdej z pałek musztardą. Kurczaka układamy na patelni i smażymy na średnim ogniu pod przykryciem, ok 30 minut. W między czasie, dodajemy drobno pokrojoną cebulę i czosnek. Pamiętajmy również o obracaniu tego kurczaka podczas smażenia. Po tych 30 minutach dodajemy do pałek ciepły rosołek. To wszystko razem dusimy na małym ogniu, kolejne 15 minut.
Ja dziś dorzuciłam do wywaru świeży lubczyk, przez co sosik zyskał na smaku.
Jeśli ktoś z Was uzna, że sos jest za mało wyrazisty, to doprawia swoimi ulubionymi przyprawami.
Jako dodatek do tego dania, użyłam dziś 4-jajecznego makaronu Międzybrodzkiego

Makaron ten dostałam do przetestowania od firmy Międzybrodzki.
Makaron ten szybko się  gotuje, nie skleja się co jest dla mnie ważne, ponieważ estetycznie wygląda na talerzu, przez co moim zdaniem nadaje się również do sałatek makaronowych. Dodatkowo ma ładny złocisty kolor, co  zawdzięcza mące durum. Warto nadmienić, że mąka durum ma wile składników mineralnych, błonnika i witamin.


1 komentarz:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...