20 cze 2012

Ciasto na pierogi- pierogi z jagodami

Występuje mnogość przepisów na pierogi. Ja lubię prawie wszystkie, a dziś miałam możliwość przetestować nowy przepis, który dostałam od znajomej, a ta natomiast od swojej znajomej. 
Z części przygotowanego ciasta powstały pierogi ruskie, a z kolejnej pierogi z jagodami, a to wszystko przez to , że na targu dziś jagody krzyczały do mnie "kup nas, kup nas" od razu poczułam w ustach smak pierogów z jagódkami, polanych śmietanką ... cóż zakup zrobiony, więc zakasałam rękawy i do roboty...

Składniki  (ok.150-160 sztuk):
-1 kg mąki, 
- 1 szkl. mleka,
- 1/2 szklanka oleju,
- 1/2 szklanka ciepłej wody.

Wykonanie:
Mąkę przesiać i wsypać do miski, następnie dodać mleko i wyrabiać ciasto, w drugiej kolejności dodaje się olej, ponownie ciasto się wyrabia, a na samym końcu należy dodać wodę i ciasto wyrobić, powinno być gładkie i elastyczne.
Może się zdażyć, że będzie konieczność dolania większej ilości wody (w zależności od tego ile pochłonie mąka).
Ciasto przykryć ściereczką lub włożyć do woreczka aby się nie zeschło.
Z przygotowanego ciasta odcinać po kawałku, rozwałkować i wykrawać szklanką kółka, na które następnie  łyżeczką nakładać farsz lub owoce ( jagody, truskawki- które odrobinę można posłodzić), następnie krążek wraz z nadzieniem złożyć na pół i zlepić.

Tak przygotowane pierożki wrzucić na gotującą się wodę, którą należy odrobinę posolić i posłodzić. Czekać, aż pierożki wypłyną, pogotować jeszcze chwilkę i wyciągnąć.


AKCJA:
 

2 komentarze:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...