23 cze 2012

Delecta i coś jeszcze- test

Dziś do mych drzwi zapukał dwa razy kurier. W pierwszej przesyłce dostałam do przetestowania żel na ukąszenia- możecie poczytać o nim na moim drugim blogu KUANAN-TESTUJE,a  za drugim razem przeszedł kurier i wręczył mi długo oczekiwaną przesyłkę z portalu URODA i ZDROWIE .
Paczuszka zawierała:

-  galaretka na szybko! - Delecty (truskawkowa, agrestowa, cytrynowa, pomarańczowa),
-  forma silikonowa Silikomart z obręczą,
oraz
- naturalne przyprawy do: kurczaka (pikantna) i mięs ( z gorczycą i kolendrą).


Na pierwszy ogień postanowiłam wypróbować GALARETKĘ NA SZYBKO! z Delecty.
Na pewno jest to innowacyjna forma galaretek, ponieważ zamiast żelatyny spożywczej, użyto w niej  karagen- składnik roślinny pochodzący z glonów morskich, dzięki którym galaretka posiada właściwości żelujące, a co ważne może być spożywana również przez wegetarian.
Na pewno dużą zaletą tych galaretek jest to, że tężeją z takimi owocami jak ananas i kiwi- co nie omieszkałam sprawdzić, oraz galaretka zastyga szybciej niż tradycyjna. Dodatkowym atutem jest to, że galaretka jest wolna od konserwantów i sztucznych barwników. Konsystencja galaretki jest delikatna, a na kubkach smakowych czuć wyraźny smak owocowy, co wg mnie jest bardzo dużym plusem.
Po tych superlatywach przyszedł czas na negatywy. Niestety galaretka, ta nie sprawdza się w robieniu ptasiego mleczka, oraz w takich ciastach jak zapp ponieważ nie zastyga w połączeniu z mlekiem skondensowanym, jak i ze śmietaną 30%. Ciacho siedziało ok 3 godzin w lodówce i po wyjęciu z formy po 5 minutach rozlało się :( ale to mnie nie zraża i spróbuję jeszcze raz...


Na pewno galaretka na szybko nadaje się do dekorowania ciast, tworzenia warstwowych deserów w pucharkach. Ja postanowiłam wypróbować galaretkę na szybko, w formie sorbetu.



- forma silikonowa SILIKOMART-forma ta posiada coś  na kształt pierścienia który ułatwia napełnianie i przenoszenie formy.
W formie tej można piec, zamrażać jak również gotować w kuchence mikrofalowej. Przed użyciem nalezy formę natłuścić. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...