12 cze 2012

Zupa koperkowa

Czasem nachodzi Was myśl co by tu ugotować, jaką zupę?- ja ostatnio właśnie stanęłam przed takim dylematem. Tym bardziej, że czułam napór ze strony synka, który lubi zupy (chyba po mamusi ;))
Postanowiłam zrobić zupkę koperkową.

Do jej wykonania potrzeba:
- ok. 2 litrów rosołu (jeśli nie masz gotowanego, może być ten z kostki),
- pęczek koperku- jeśli lubisz bardziej wyrazisty smak, możesz użyć nawet dwa pęczki,
- szklanka śmietany,
-  2- 3 łyżki mleka,
- 1,5 łyżeczki mąki.
- 4-5 jaj ugotowanych na twardo.


Przygotowanie:
Od koperku oddzielić drobne gałązki, a łodyżki związać nicią bawełnianą, wrzucamy do gorącego rosołu i zagotowujemy.Mąkę rozprowadzamy  w zimnym mleku, dodajemy do zupy i gotujemy razem na niewielkim ogniu. Następnie usuwamy łodygi kopru, i dodajemy do zupki poszatkowane gałązki koperku, doprawiamy do smaku śmietaną, i ewentualnie doprawiamy przyprawami.
Ugotowane jajka, obieramy ze skorupki, i oddzielamy białka od żółtek. Białko drobno pocięte kładziemy na dnie talerza, następnie zalewamy zupą, a na wierzch sypiemy pocięte żółtka, i do razu podajemy.

Zupkę podajemy z grzankami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...