8 paź 2012

Zupa krem marchewkowo- groszkowy z pastą miso

W niedzielę więcej czasu więc można poszaleć w kuchni. W sumie, to było szybkie szaleństwo, ale pracochłonne...

Na początek nastawiłam zupkę marchewkową- groszkową, którą przekształciłam później w krem, do którego dodałam jasne Miso Okasan Hanamaruki . Jako dodatek do kremu zrobiłam groszek ptysiowy, a sam krem ozdobiłam kilkoma ziarnami czarnego sezamu.



Składniki:
- groszek i marchew,
- wywar mięsny,
- czosnek,
- jasna pasta miso ( do smaku- ja dałam 2 łyżki)










- kilka łyżek gotowanych ziemniaków (jeśli zajdzie konieczność zagęszczenia zupy).

Wykonanie:
Wywar doprowadzamy do wrzenia, dodajemy do niego groszek i marchew, gotujemy ok. 20 minut. W trakcie gotowania wywaru, na patelni podsmażamy czosnek pocięty w płatki, smażymy go na oleju krótko, i dodajemy do wywaru z groszkiem i marchewką. Całość podgotowujemy jeszcze chwilę, i przecieramy przez sito lub miksujemy blenderem w celu uzyskania gładkiej konsystencji kremu. Na końcu dodajemy  jasną pastę miso do smaku. Ważnym jest, żeby po dodaniu pasty, zupy- kremu nie wolno doprowadzić do wrzenia, ponieważ wówczas wytracają się walory odżywcze z pasty.



Groszek ptysiowy:
- szklanka wody,
- 100 gram masła,
- 3 duże jajka, 
- 1 kopiasta szklanka mąki.

Wykonanie:
Masło i wodę dajemy do garnka, i gotujemy tak długo, aż masło się rozpuści. Gorący płyn przelewamy do maki i dokładnie mieszam drewnianą łyżką. Tak uzyskaną masę chłodzimy chwilę, po czym dodajemy do niej skłócone jajka i miksujemy całość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...