8 lis 2012

Śniadanie daje moc i muffiny marchewkowe

    Przez ostatnie dwa miesiące, czynnie uczestniczyłam w życiu klasowym mojej 6 letniej pociechy- Ani.
Uczestniczyłam bo?-klasa Córci bierze udział w ogólnopolskim programie Śniadanie Daje Moc (klik!) a dokładnie utworzyliśmy Klub Śniadaniowy, w którym dzieci uzupełniały swoją wiedzę na temat zdrowego odżywiania, poznawały owoce egzotyczne, wykonywały różne zdania dotyczące pór posiłków itp. , a przy tym miały fajną zabawę, a ja jako mama mogłam w tym wszystkim uczestniczyć ( robiłam za fotografa ;)).



Na jedno z takich śniadań klubowych zrobiłam muffiny marchewkowe, które nie tylko smakowały dzieciom... co widać w reportażu naszym, ale o tym za chwilę ;)


Składniki do wykonania muffin marchewkowych:


  • 1 i ½ szklanki mąki
  • ½ łyżeczka sody
  • 1 i ½ łyżeczka proszku do pieczenia
  • ¾ szklanki cukru
  • ¾ szklanki oleju
  • 3 duże jaja
  • ¾ płaska łyżeczka soli
  • 2 łyżki śmietany
  • 2 szklanki drobno startej marchewki
  • 1 płaska łyżeczka zmieszanych przypraw: cynamon, imbir, gałka muszkatołowa, anyż, goździk
  • można dodać jeszcze: skórkę pomarańczową, rodzynki- jeśli ktoś nie lubi pominąć.

Wykonanie muffin:

W jednej misce zmieszać wszystkie suche składniki ( mąka, sól, proszek do pieczenia, miks przypraw).
W drugiej misce skłócić jajka z cukrem, dodać olej, śmietanę, wymieszać dokładnie za pomocą mieszadła ręcznego lub łyżką. Następnie dodać marchew i rodzynki oraz skórkę. Zmieszać, i dodać do masy pozostałe suche składniki. Szybko wymieszać i nakładać na do muffin do ¾ wysokości foremki.

W ten sposób przygotowane muffiny wkładamy do nagrzanego piekarnika do temp. 180 stopni. Pieczemy przez 25-30 minut.
Z podanej porcji składników wychodzi ok. 12- 16 muffin.




Jak już Wam wcześniej wspomniałam, nasze spotkania klubowe zostały ubrane w formę reportażu, który został zamieszczony na stornie http://www.sniadaniedajemoc.pl w zakładce Kluby Śniadaniowe, i od dziś można głosować na dany reportaż. W związku z tym, mam do Was ogromną prośbę, pomóżcie wygrać klasie mojej Córci w tych śniadaniowych zawodach, oddając głos na nasz reportaż. po prostu wejdźcie tutaj:
Oddanie głosu zajmie Wam ok. kilku sekund, a jeśli będziecie chcieli możecie codziennie oddawać po jednym głosie, za co serdecznie dziękuję Wam ja, rodzice no i oczywiście nasi bohaterowie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...