2 lis 2012

Szybki placek z owocami z kompotu

Prawie każdy z nas zastanawia się co by tu począć z owocami po wypitym kompocie, jedni marnotrawią, i wyrzucają, inni natomiast serwują galaretki, a jeszcze inni pieką ciasta... i tak samo ja zrobiłam. Przepis został zaczerpnięty z internetu już jakiś czas temu, i leżał w moim zeszyciu jako przepis do spróbowania...


Składniki:
  • 2 jajka,
  • 1/2 szklanki cukru,
  • 1 szklanka mąki,
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1 cukier waniliowy,
  • 1/2 kostki masła.
Wykonanie:
Margarynę roztopić i przestudzić. Białko ubić na sztywno dodając odrobinę soli. Następnie dodać cukier i  cukier waniliowy do białka. W trakcie ubijania dodawać kolejno po żółtku, ubijać nadal, dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, ubijać a na samym końcu dolać ostudzoną margarynę.
Masę przelać na formę, i na nią poukładać owoce z kompotu. Wstawić ciasto do nagrzanego piekarnika, piec w temperaturze 180 stopni, przez ok. 40 minut- do suchego patyczka.
Po przestudzeniu ciast posypać cukrem pudrem.





4 komentarze:

  1. Mam pytanie, można dodać kakao ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z kakaem nie robiłam... ale można dodać, z tym, że nie za dużo, bo ciasto może wyjść za ciężkie...
      pozdrawiam

      Usuń
  2. Właśnie włożyłam do piekarnika... :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...