18 mar 2013

Babka cytrynowa

Jako, że niebawem są Święta Wielkiej Nocy pora jest na odszukanie w swojej biblioteczce z przepisów, które dotyczą w szczególności tego święta... wybór padł na babkę cytrynową, którą robi się dość szybko z niżej podanych składników:
- 5 jaj,
- 2 i 3/4 szklanki mąki tortowej,
- 1 kostka margaryny do pieczenia,
- 1 i 1/4 szklanki cukru pudru,
- starta skórka z cytryny,
- 3- 4 łyżki soku z cytryny,
- proszek do pieczenia (małe opakowanie).



Wykonanie:
Margarynę zmiksować z przesianym cukrem pudrem. Do powstałej masy wbijać po jednym jajku, miksować naprzemiennie z przesianą i wymieszaną z proszkiem do pieczenia mąką. Pod koniec ubijania dodać skórkę wraz z sokiem.
Ciasto piec przez 1 godzinę.
Moją babeczkę wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam przez 45 minut w 180 stopniach.
Babeczkę tym razem udekorowałam gotowym lukrem w żółtej barwie


Przepis ten dodaję do akcji:


Cytrynowe wypieki Wielkanocne Smaki III

4 komentarze:

  1. Cytrynowa...mniam..dziękuję za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również dziękuję, za zorganizowanie takowej :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. babka cytrynowa to moja najukochańsza babka :) najlepsza jest z kubkiem ciepłego mleka :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...