29 mar 2013

Boczek pieczony na ostro

Przyznam się szczerze, boczek przygotowywany w te sposób robiłam pierwszy raz i zastawiałam się co z tego wyjdzie, ale że marynata do boczku trafiła w mój gust, więc zakładam, że i boczek będzie dobry w smaku...


Składniki:
- ok 1 kg świeżego boczku, ja użyłam boczku ze skórą,
- cebula,
- 2 ząbki czosnku,
- płaska łyżeczka  imbiru,
- płaska łyżeczka świeżo mielonego pieprzu,
- łyżeczka mielonej papryki,
- 1/2 łyżeczka soli,
- szczypta chili,
- duży liść laurowy,
- duża łyżka płynnego miodu,,
- 3 łyżki oleju.

Wykonanie:
Boczek nacieramy wilgotną ściereczką, która jest skropiona octem. Odstawiamy  w chłodne miejsce.
Przygotowujemy marynatę z w/w składników. Wszystkie składniki wrzuciłam do blendera i zmiksowałam na papkę. Tą papką natarłam boczek, który później włożyłam w rękaw do pieczenia. Tak przygotowany boczek wstawiłam na noc do lodówki.
Dnia następnego, dobrze wychłodzony boczek wstawiłam do nagrzanego piekarnika. Podczas pieczenia obracałam rękaw.


... i jak pisałam marynata trafiła w mój gust i boczuś smakuje wyśmienicie. Może mało słony jak dla mnie, ale to rzecz gustu ;)

Przepis ten dodaję do akcji organizowanej przez Mirabelkę:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...