7 kwi 2013

Chleb pszenno- żytni z mąką z aramantusa

Robiąc ostatnio zakupu w jednym z supermarketów, natknęłam się na gotową mieszankę chlebową, przeczytałam jej skład i stwierdziłam, że mąki które zostały użyte do gotowej mieszanki posiadam w domu, więc spróbuję coś sama z nich wymodzić :) oceńcie sami co mi wyszło z mojego ugniatania ;)


Składniki:
- 250 gram mąki pszennej typ 750,
- tyle samo mąki żytniej typ 720,
- 85 gram mąki amarantusowej,
- 15 dkg świeżych drożdży,
- 1/2 łyżeczka soli,
- 2 łyżki oliwy,
- 340 ml wody lekko podgrzanej,

Wykonanie:
Mąki przesiać, dodać do nich sól. W wodzie rozrobić drożdże i dodać olej. Do mąki dodać wodę i wszystko razem zagniatać, tak długo aż ciasto będzie elastyczne i błyszczące. Odstawić na ok 30 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie ciasto ponownie wyrobić krótko. Wyrobione ciasto włożyć do tortownicy o średnicy tak ok. 20 cm i przykryć. Ciasto odstawić, na kolejne 40 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie, formę wstawić do nagrzanego piekarnika do temp. 210 stopni. Po upływie 10-14 minut temperaturę zmniejszyć na 180 stopni i piec kolejne 30-40 minut.  Po tym czasie wyłączamy piekarnik i chlebek zostawiamy na ok 10 minut w czasie leżakowania wrzuciłam kilka kostek lodu do piekarnika. Czas pieczenia zależny od Waszych piecy.


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...