11 kwi 2013

Roladki z kurczaka z suszonymi pomidorami i ryżem szinakowym

Lubicie suszone pomidory i szpinak? Ja jako dziecko nie przepadałam za szpinakiem, a teraz zjadam go ze smakiem, pomidory zawsze lubiłam, a te suszone po raz pierwszy, aż wstyd się przyznać, użyłam do faszerowania mięsa. Moja propozycja tego dania jest w przygotowaniu prosta i szybka, przy czym zwykłe danie z użyciem suszonych pomidorów i szpinaku zamienia w coś bardziej wykwintnego.



Składniki:
- piersi z kurczaka,
- kilka sztuk suszonych pomidorów w zalewie,
- ser mozarella,
- przyprawy typu: sól i papryka w proszku,
- mąka do obtoczenia kotletów,
- kilka kulek mrożonego szpinaku, lub świeży szpinak,
- czosnek,
- ryż.

Wykonanie:
Piersi z kurczaka oczyszczamy z wszelakiego rodzaju błon, lekko rozbijamy tłuczkiem, posypujemy solą i papryką w proszku. Na piersi wykładamy odsączone z zalewy suszone pomidorki, na nie układamy plasterki mozarelli. Następnie piersi zwijamy, tworząc roladę. Rolady obtaczamy w mące zmieszanej z papryką i solą. W tak przygotowanej mącznej mieszance obtaczamy roladki, które kładziemy na patelni, w której uprzednio podgrzaliśmy olej z suszonych pomidorów. Patelnię nakrywamy i smażymy roladki z każdej strony.


W tym czasie gotujemy ryż zgodnie z zaleceniem na opakowaniu, a na drugiej patelni smażymy szpinak wraz z czosnkiem. Gdy ryż jest ugotowany dodajemy do podsmażonego szpinaku i wszystko razem mieszamy i podsmażamy chwilkę razem.

Ryż i roladki nakładamy na talerz i polewamy sosem, który powstał w czasie smażenia roladek.


3 komentarze:

  1. Twoje roladki i ryż wyglądają cudownie! Piękne połączenie :)))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  2. zjadłabym takie danie na obiadek ;d

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...