31 maj 2013

Kapuśniaczek z młodej kapusty

  ...Och, jak dobrze, że coraz bliżej lato i na rynku pojawiają się nowalijki. Za mną od jakiegoś czasu chodziła kapusta młoda na gęsto lub właśnie taki lekki kapuśniak z młodymi ziemniaczkami.


Do jego wykonania potrzeba młodej kapusty, pęczek koperku, boczuś, cebulę i ziemniaki również młode. Zapomniałabym o przyprawach: sól pieprz, listek laurowy, ziele angielskie, odrobina cukru oraz soku  z cytryny.

Kapustę szatkujemy i wrzucamy do garnka, dodajemy troszkę wody, wrzucamy listek i ziele Kapustkę gotujemy do miękkości. W  czasie gotowania, gdy zajdzie konieczność uzupełniamy wodę lub odlewamy jej nadmiar (najlepiej do jakiejś miseczki). W tym samym czasie szorujemy ziemniaki i nastawiamy w osobnym garnku. Boczek, ja miałam pieczony, kroimy w kostkę i smażymy pomału wytapiając tłuszczyk. Cebulę kroimy drobno i część tej cebuli dodajemy do garnka z kapustą, a pozostałą część dorzucamy do boczku i to wszystko razem smażymy. Gdy cebula się zeszkli a boczek będzie podsmażony posypujemy to mąką, i mieszamy aby nam się nie przypaliło- ja użyłam ok 2 łyżek mąki, którą dosypywałam partiami. Gdy kapusta będzie już miękka, do boczku wlewamy odrobinę  wody z kapusty ( tej uprzednio zlanej, lub bezpośrednio z garnka) i zagotowujemy mieszając aby nie powstały gródki.  Tak przygotowaną zasmażkę wlewamy do garnka i mieszamy. W końcowym etapie, kapustę doprawiamy solą, pieprzem i odrobiną cukru oraz sokiem z cytryny- ok 1 łyżki.  Do całości wrzucamy pokrojony pęczek koperku.
    W ten sposób przygotowaną kapustę, można również zrobić na gęsto.

2 komentarze:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...