31 maj 2013

Placki z zsiadłego mleka II

Jeśli cytacie mojego bloga, to wiecie z pewnością, że znajdziecie na nim przepis na placki z zsiadłego mleka.  Dziś  chciałam je zrobić ponownie, a tu pustka, brak sody i jaj nie za wiele, sztuk 1. Więc jak zwykle do misek poszło to, co było pod ręką... a to efekt ;)




Składniki:
  • 1 i 1/2 szklanki zsiadłego mleka,
  • 2 szklanki mąki tortowej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 
  • 1 jajo,
  • szczypta soli
  • 1-2 łyżki cukru- w zależności od tego jak bardzo lubicie słodkie.
Wykonanie:
Żółtko oddzielamy od białka, i  ubijamy je z cukrem oraz proszkiem do pieczenia. Następnie dodajemy zsiadłe mleko, i miksujemy w dalszym ciągu. Do masy dodajmy przesianą mąkę i miksujemy. Może być ciężko, ponieważ ciasto wygląda jakby to było drożdżowe. Na samy końcu dodajemy ubite na sztywno z odrobiną soli białko. Wszystko razem delikatnie mieszamy. 
Łyżką wykładamy porcje ciasta na rozgrzany olej i smażymy na złoto z obu stron.
W ten sposób placki śmiało można podać z cukrem pudrem, dżemem lub jogurtem.




1 komentarz:

  1. jeszcze nigdy nie jadłam ani nie robiłam sama placków z siadłego mleka,wiec z ciekawosci wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...