9 maj 2013

Makaron z sosem z pomidorów

Nadrabiam zaległości w blogowaniu, i dziś wrzucę danie w dwóch wariacjach... na pierwszy ogień pójdzie makaron z sosem z pomidorów. Danie to przygotowuje się dość szybko, a mianowicie:
puszka pomidorów z zalewą, makaron, czosnek,  cukier do smaku, przyprawy: sól, pieprz świeżo mielony, kilka kostek czerwonego wina, cebula i majeranek, ja go uwielbiam...

Pomidory kroimy w kostkę i chwilę dusimy na oliwie  wraz z sosem, po krótkiej chwili dodajemy dodajemy drobno pokrojoną cebulę i pół ząbka czosnku. Wszystko razem gotujemy pod przykryciem ok. 20 minut. Po tym czasie, sos doprawiamy wg uznania oraz słodzimy cukrem, dodajemy wino czerwone, ja miałam zamrożone więc dałam kilka kostek (3-4). Sos gotujemy jeszcze ok. 15 minut. Po tym czasie gdy pomidory nie rozgotują się miksujemy wszytko blenderem i na koniec dodaję majeranek.

Sosem polewamy makaron, i to wszystko dekorujemy startym żółtym serem, wg uznania.

Taki sos, również nadaje się na pizzę, do posmarowania ciasta.


1 komentarz:

  1. Proste ale smaczne!:)
    Zapraszam na podsumowanie akcji Cytrynowe wypieki.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...