25 lip 2013

Ziołowe ziemniaki z grilla

   Jakiś czas temu podpatrzyłam na stronie zgrilla.pl  ziemniaczki z grilla. Przepis przypadł mi do gustu, w związku z czym postanowiłam zaserwować moim bliskim na obiadek właśnie takowe ziemniaczki, a przepis ciuteńko zmodyfikowałam. Świeże zioła zastąpiłam suszoną mieszanką ziołową, a marynatę wzbogaciłam  gotową przyprawą do ziemniaków. 


Składniki:
  • ok 1,5 kg ziemniaków,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 10 ml oleju słonecznikowego,
  •  przyprawa do ziemniaków,
  • zioła prowansalskie,
  • ew. sól,
  • pieprz świeżo mielony.
Wykonanie:
Ziemniaki wymyć, pozostawiając skórkę. Włożyć do wody i od chwili  zagotowania, gotować jeszcze 10 minut. W tym samym czasie, zrobić marynatę z oleju, czosnku i ziół oraz soli i pieprzu.  Patyki do szaszłyków należy wcześniej namoczyć w wodzie. Obgotowane ziemniaki zmieszać z marynatą, a następnie ponabijać na szaszłykowe patyczki.
Szaszłyki ziemniaczane ułożyć na grillu i piec ok 30-45 minut.Ja piekłam bez przykrycia, co jakiś czas obracając oraz polewając pozostałą marynatą.
Ziemniaczki po upieczeniu idealnie uzupełniają się z grillowanym mięsem i surówką, w moim przypadku był to kotlet schabowy odgrzany na grillu  ;) a moim dzieciaczkom smakowały jako samo w sobie danie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...