27 lis 2013

Zupa krem z groszku zielonego II

Na moim blogu gościł już przepis na zupę krem z zielonego groszku (klik!), a dziś serwuję Wam inną wariację tego zupo kremu, który powstał na specjalne życzenie mojego męża ( zachciało mu się kremu).  Pomysł na tę wersję zaczerpnęłam z  bloga Kwestia Smaku, z tym, że ciut zmieniłam przepis dodając i ujmując niektóre składniki.

Składniki:
  • 35 gram masła,
  • 1/2 cebuli, 
  • 250 gram mrożonego zielonego groszku,
  • 75 ml wody,
  • 300-350 ml mleka,
  • sól,
  • 2 łyżeczki kaszy manny,
  • 1/2 łyżeczki przyprawy Harissa ze sklepu Szafran.
Wykonanie:
Masło roztopić, dodać do niego pokrojoną w małą kostkę cebulę i dusić ją na małym ogniu pod przykryciem. Następnie dodać do uduszonej cebuli i opłukany groszek. Wszystko razem gotować po woli na małym ogniu. Dodać 300ml mleka i sól, nie zdejmując garnka z ognia dodać pozostałe mleko do którego dodałam kaszę manną. Wszystko razem zagotować, a następnie przelać do wysokiego naczynia, i zmiksować blenderem na gładką masę, zupie wyrazistości dodała przyprawa Harissa, którą zalecam stosować ostrożnie, ponieważ jest bardzo ostra w smaku, stąd tylko dodałam jej 1/2 małej łyżeczki.




























PS.
Jeśli nie lubicie ostrych przypraw dodajcie mniej przyprawy harissa, niż jest ujęte w przepisie... dla mojego męża zupa była za ostra... nie pojmuję tego, bo dla mnie jest w sam raz :)

1 komentarz:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...