21 lis 2013

Zupa z czerwonej fasoli

Termometr za oknem pokazuje coraz mniej czerwonych kresek, zbliżając się ku barwie niebieskiej, od samego parzenia robi się zimno, a jak się tak już dzieje, to trzeba organizmowi dostarczyć pożywienia sytego i rozgrzewającego przy tym... w związku z tym, zapraszam na zupę fasolową z czerwonej fasoli. Ową fasolę dostałam jakiś czas temu w ramach współpracy z firmą Lesttelo, za co dziękuję uprzejmie.



























Składniki:
  • woda,
  • golonka lub kość z mięskiem- może być wędzona,
  • włoszczyzna bez kapusty,
  • 1 szklanka fasoli czerwonej suchej,
  • czosnek 1-2 ząbki,
  • cebula,
  • przyprawy: kminek, cząber, tymianek, majeranek, 
  • sól, świeżo mielony pieprz, papryka w proszku
  • ziemniaki
  • zasmażka.
Wykonanie:
Pod wieczór zagotowałam wodę z kilkoma ziarnami kminku, gdy ostygła dodałam do niej fasolę, którą opłukałam pod bieżącą wodą. Fasola moczyła się całą noc. Dnia następnego wodę z fasolą zagotowujemy. Po tym jak woda się zagotuje dodajemy mięsko, następnie w trakcie gotowania dokładamy włoszczyznę, z tym, że ja marchewkę nacinam na krzyż i tnę wówczas talarki, i taką wrzucam do wywaru z fasolą.doprawiam solą i mielonym pieprzem.W między czasie podsmażam pociętą cebulę oraz czosnek i po zeszkleniu dodaję do zupy. Gdy fasola będzie już prawie miękka dodaję ziemniaki pokrojone w kostkę. Przed końcem gotowania zupę doprawiam: tymiankiem, cząbrem i majerankiem (którego dodaje całą garść), dodając zioła należy pamiętać, aby potrzeć je w dłoniach, dzięki czemu stają się cieplejsze i wydobywa się ich aromat. Na samym końcu zupę zaciąga się zasmażką.

Tak przygotowaną zupę można podać w dwóch odsłonach: z całymi ziarnami fasoli lub z fasolą utartą na puree. 


Zupę dodatkowo można przed podaniem posypać pociętą natką pietruszki oraz jako danie jednogarnkowe uzupełnione pieczywem.

1 komentarz:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...