22 gru 2013

Kruche drożdżowe rogaliki z nadzieniem makowym

Zostało mi troszkę masy makowej, którą przygotowywałam do makowców, w związku z powyższym na prawie szybko zrobiłam rogaliki, które nadziałam ową masą. Zapraszam :)



Składniki:
  • 1/4 kostki świeżych drożdży,
  • 1 łyżki cukru,
  • 4 łyżki zimnego mleka,
  • 4 łyżki śmietany kwaśnej,
  • 1 szklanki mąki,
  • 1 jajko (małe),
  • szczypta soli,
  • 1/2 kostki margaryny.
Wykonanie:
  • drożdże wraz z cukrem ugnieść łyżką, tak aby zrobił się rozczyn.
  • margarynę roztopić,
  • Dodać do rozczynu zimne mleko, śmietanę i jajko, sól i mąkę. Zacząć wszystko wyrabiać ze sobą. 
  • Do powstającego ciasta dolewać przestudzoną roztopioną margarynę.
  • Ciasto wyrobić, podsypać mąką i odstawić na ok. 30 minut, aby wyrosło.
  • Wyrośnięte ciasto odgazować, a następnie podzielić na trzy części.
  • Każdą część rozwałkować i podzielić na trójkąty.
  • Na każdy trójkąt nakładać łyżeczkę masy makowej. Zawijać.
  • W ten sposób przygotowane rogaliki pozostawić na kilka chwil, aby odpoczęły, a następnie posmarować białkiem. 
  • Rogaliki piec przez ok. 15 minut w 180 stopniach.

Przepis dodaję d akcji:

Świąteczne prezenty Domowe pieczywo i bułki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...