23 gru 2013

Świąteczne pierniczenie z Dr. Oetker

W tym roku otrzymałam od Dr. Oetker, który wcielił się w Mikołaja paczkę, w której znalazło się min.opakowanie pierniczków, które można wykonać samodzielnie i w ekspresowym tempie. 

źródło: oetker.pl

Do wykonania pierniczków potrzeba jedynie, jedno jajko oraz 100 gram masła oraz proszek, który znajduje się w opakowaniu. Wszystko dokładnie zagnieść- zajmuje to ok. 5 minut, a na kolejne 30 minut należy ciasto włożyć do zamrażalnika. Po tym czasie, ciasto dzielimy na części, i każdy placek rozwałkowujemy, a następnie wykrawamy za pomocą foremek wzory. Ciasteczka pieczemy przez 10 minut w temperaturze 170 stopni.

Uwaga moja jest taka, ciasto jest dość kleiste, dla tego przed wałkowaniem placków blat posypywałam dość sporą ilością mąki, dzięki czemu wykrojone pierniczki z łatwością odchodziły do powierzchni, na której ciasto było wałkowane.

Po upieczeniu ciasteczek można uruchomić wodze fantazji i za pomocą Kremu dekoracyjnego Dr. Oetker można pierniczki ozdobić...

zdjęcie z mnz.pl

... do ozdabiania pierniczków można zagonić dzieci, które z wielką pasją oddają się temu zajęciu... dzięki ozdobom dzieci pierniczki wyglądają cudnie i wspaniale smakują.


Pierniczki smakują wybornie, są kruche i im dłużej leżą nabierają smaku. Przypadną do gustu każdemu, kto lubi kruche ciastka połączone z przyprawami korzennymi. Dużym zaskoczeniem dla mnie było to, że z ciasta wyszło faktycznie 60 sztuk, nie więcej i nie mniej. Ciasta nie musiałam jakoś specjalnie cienko wałkować. Moja ocena dla pierniczków Dr. Oetker jest, bardzo dobra.
Zalety:
- łatwość wykonania,
- wyważony smak, bez przesadzania z przyprawą korzenną,
- wystarczy dodać jajko i masło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...