3 gru 2013

Rolada kawowa z kremem orzechowym

Jako, że jutro jest Barbórka, dla mojej Mamci przygotowałam roladę, w której połączyłam jedne z wielu  jej ulubionych smaków: kawę i orzechy- mam nadzieję, że przypadnie jej do smaku ta rolada, a i jej goście będą zadowoleni.


    Przepis na ciasto- roladę znalazłam, na stronie w krainie smaku, z tym, że lekko go zmodyfikowałam poprzez dodanie do ciasta kawy zbożowej i używając mniejszej ilości cukru.

Składniki na ciasto kawowe:
  • 5 łyżek mąki ziemniaczanej (nabieramy mąki z czubkiem),
  • 6 łyżek mąki krupczatki (płaska łyżka),
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 1 łyżka kawy zbożowej np. inka,
  • 1/2 szklanki cukru,
  • 6 jajek.
Składniki na krem orzechowy:
  • 250-300 gram maczki orzechowej
  • 1,5 szklanki śmietany 30%
  • 3/4- 1 szklanka cukru ( w zależności jak bardzo słodkie lubicie)
  • 4 jajka
  • 200 gram miękkiego masła.

Wykonanie ciasta:
Jajka w całości wbić do garnka, dodać należy cukier i postawić garnek na gazie- na bardzo małym ogniu. Jajka miksować wraz z cukrem, uważając aby się nie przypaliły. Masę jajeczną trzeba ubijać do chwili aż p, i stanie się  bardzo jasna i puszysta. Następnie złączone i przesiane mąki, wraz z proszkiem do pieczenia i kawą zbożową dodajemy pomału do masy i miksujemy w dalszym ciągu na najniższych obrotach. 
Ciasto należy przelać na blachę (wyłożoną papierem do pieczenia) prostokątną dołączoną w oryginale do piekarnika.
Ciasto wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam przez 15 minut w temp.180 stopni na funkcji termoobieg.
Po lekkim przestudzeniu ciasto zawinęłam w roladę, przy użyciu ściereczki kuchennej, którą lekko zwilżyłam.



Wykonanie kremu:
W garnku ubijamy na puszek jajka z cukrem, a następnie po troszeczku dodaję zmielone orzechy włoskie. Garnek ustawiam na małym ogniu i podczas podgrzewania go dodaję śmietanę kremową, i mieszam łyżką pilnując by masa się nie przypaliła. Masa jest już prawie gotowa jak zgęstnieje. Następnie masę orzechową odstawiam do ostudzenia, po tym czasie, do masy dodaje miękkie masło i miksuję wszystko ze sobą. Tak przygotowanym kremem smaruję roladę i ponownie ją zawijam. Resztą kremu dekoruję roladę, a następnie posypałam z wierzchu kawą zbożową.



























W tym miejscu chciałabym złożyć Wszystkim Barbarom życzenia: wszystkiego dobrego, spełnienia marzeń tych skrytych w zaułkach świadomości, chwil przepełnionych radością która doda skrzydeł w realizacji wytyczonych celów, oraz zdrowia, które przyda się w ich realizacji, a także przyjaciół z którymi będziecie dzielić swe sukcesy... wszystkiego naj :)

Przepis dodaję do akcji:
Kawa... i co i dalej?

5 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. oj tak, musiałam uszczknąć i potwierdzam, pyycha :)

      Usuń
  2. Bardzo się cieszę, że częściowo wykorzystałaś mój przepis na ciasto :) Mnie zaintrygował Twój krem - nigdy takiego nie robiłam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie na pewno przypadła by do smaku..dziękuję za dodanie przepisu do akcji..

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...