17 sty 2014

Domowy Baileys na whiskey

W moim zeszyciku z przepisami do wypróbowania znalazł się przepis na irlandzki likier zwany Baileys. 
Baileys, to likier irlandzki produkowany na bazie śmietanki i whiskey z dodatkiem kakao i wanilii, bynajmniej tak podpowiada ciocia Wikipedia. Kierując się powyższą definicją, nie wiem, czy mój przepis to rzeczywiście Baileys, czy być może całkiem coś innego... bo zamiast kakao i wanilii użyłam syropu karmelowego i kawy. Zaletą mojego przepisu jest to, że likier powstaje w ekspresowym tempie- jakieś maksymalnie 10 minut... Zapraszam

Składniki:
  • 300 ml whiskey najlepiej irlandzkiej, ja użyłam scottish whiskey
  • 200 gram śmietany 36%
  • 1 puszka mleka skondensowanego słodzonego
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej 
  • 2 łyżki syropu karmelowego
Wykonanie:
Wszystkie składniki razem dajemy do blendera/miksera i na najwyższych obrotach ubijamy, aż do całkowitego połączenia składników.
Uzyskany w ten sposób  likier przelewamy do butelki i trzymamy w lodówce.
Likier ten, należy zużyć w przeciągu dwóch miesięcy.

Z podanych proporcji wychodzi ok. 1 litra trunku.



Przepis dodaję do akcji:
Domowy Wyrób

4 komentarze:

  1. domowego jeszcze nie próbowałam ale taki oryginalny bardzo mi smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatko obiecaj mi że kiedyś się razem tego cuda napijemy :)

    P.s. Mnie omotał grypowład już 7 dzień wpół żywa - z chęcią bym nie czekała, a od razu sobie zapodała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamilko, obiecuje :)

      przyjeżdżaj, coś zaradzimy na Twoją niedyspozycję.

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...