15 sty 2014

Kurczak po prowansalsku z delikatną nutą cytrynową

No i znów, mam nadzieję, że tylko na chwilę, poczujemy namiastkę zimy w tę prawie wiosenną pogodę. Od rana za oknem pada naprzemiennie śnieg z deszczem, dzieci się cieszą, bo może śnieg zostanie na dłużej niż chwilę i zdążą ponownie ulepić bałwana, pojeździć na sankach i ogólnie powariować w białym puchu... jak na razie to tylko marzenie...
Za oknem pogoda nieciekawa, dość posępna rzekłabym, żeby poprawić nastrój sobie i mężowi na obiad zrobiłam udka kurczaka po prowansalsku z ziemniakami, a to wszystko zostało uzupełnione aromatem cytrynowym... niebo w gębie, szkoda, że nie można do obiadu było wypić lampki wina, które wybornie komponuje się z tym daniem.



























Składniki:
  • 4 udka kurczaka,
  • 1 łyżka suszonego tymianku,
  • sól, świeżo mielony czarny pieprz, 
  • ok. 800 gram ziemniaków,
  • duża cebula,
  • 2 łyżeczki kminku,
  • sok z połowy cytryny.
Wykonanie:
  • piekarnik nagrzałam do 180 stopni.
  • Udka kurczaka wymyłam, osuszyłam oraz natarłam solą, pieprzem i tymiankiem. Następnie udka odstawiłam na jakieś 30 minut.
  •  W naczyniu do zapiekania ułożyłam pokrojone ziemniaki ( ziemniak cięty na cztery części) oraz pociętą w ćwiartki cebulę wymieszałam z oliwą, doprawiłam solą, pieprzem oraz utartym kminkiem ( z racji tej, że mąż za bardzo za kminkiem nie przepada, użyłam tylko jednej łyżeczki kminku). Ziemniaki oraz cebulę, skropiłam dwoma łyżeczkami soku z cytryny, wymieszałam.
  • Na ziemniaki wyłożyłam udka, które również delikatnie skropiłam sokiem z cytryny. Następnie naczynie wstawiłam do gorącego piekarnika i zapiekałam przez ok. 50 minut (po 25 minutach, udka należy obrócić na drugą stronę. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...