19 sty 2014

Rurki z klopsikami i sosem pomidorowym

Penne, pennoni, duże rurki, kto jak woli, ja mówię prosto- rurki. Dziś gościły u mnie na obiedzie. Wystąpiły razem z klopsikami i sosem pomidorowym, a całość została uzupełniona skropioną sokiem z cytryny sałatą.
















Składniki na klopsiki:
  • ok 1 kg mięsa mielonego świeżo mielonego
  • 1/2 szklanka bułki tartej
  • 3/4 szklanki wrzątku
  • cebula drobno pokrojona
  • 1 kostka bulionowa, mięsna
  • 1 jajko
  • garść majeranku
  • sól i pieprz
  • mąka krupczatka 


Składniki na sos:
  • szklanka gęstej śmietany
  • szklanka soku pomidorowego
  • łyżka pasty pomidorowej
  • tymianek
  • sól i pieprz
  • cukier
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki rosołu
Klopsiki:
Tartą bułkę zalałam rozpuszczoną w wodzie kostką mięsną, dodałam zeszkloną cebulę, mięso mielone, jajko, przyprawy i majeranek. Wszystko razem wymieszałam ze sobą i masę mięsną wstawiłam na ok. 30 minut do wychłodzenia do lodówki.
Gdy mięso się już przegryzło zwilżonymi dłońmi formowałam małe klopsiki, które obtaczałam w mące krupczatce.
Obtoczone klopsiki smażyłam na gorącym tłuszczu, na rumiano z każdej strony. Gotowe klopsiki przełożyłam do formy do pieczenia, którą uprzednio natłuściłam, a następnie zalałam sosem.
Sos:
Koncentrat pomidorowy rozprowadziłam w letnim rosole, a następnie połączyłam z sokiem pomidorowym, posiekanym czosnkiem, śmietaną. Całość doprawiłam wg własnego uznania przyprawami.

Klopsiki wraz z sosem zapiekamy przez 15-20 minut w temperaturze 180 stopni.


2 komentarze:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...