21 sty 2014

Zupa brokułowa

Zostałam obdarowana kilkoma sztukami brokuła, więc trzeba było coś ku temu zaradzić i część przetworzyłam na zupę brokułową, która w swej konsystencji można uznać za krem, dodatkowo zupa ta, jest wolna od dodatków pochodzenia zwierzęcego, więc z powodzeniem może znaleźć się w diecie wegetarian. Brokuł, też jest wskazany w okresie zimowym, a to dla tego, że zawiera w sobie dużo witaminy C, która zapobiega podłapaniu grypy bądź przeziębienia. Brokuł, też jest bogatym źródłem magnezu, błonnika, potasu, kwasu foliowego, prowitaminy A, witaminy K, da tego warto w swej diecie uwzględniać to warzywo...

























Składniki:
  • ok. 50 dag brokułów, 
  • 1,5 litra wywaru warzywnego,
  • spora cebula,
  • 3 łyżki oleju roślinnego,
  • 4- 5 łyżek mąki krupczatki,
  • ewentualnie natka pietruszki,
  • przyprawy: sól, pieprz.


Wykonanie:
Brokuła umyłam, łodyżki pokroiłam. Cebulę drobno poszatkowałam. W rondelku podgrzałam oliwę, na której zeszkliłam cebulę, następnie dodałam kwiatki brokuła wraz z łodyżkami, i dusiłam na małym ogniu pod przykryciem, przez około 5 minut. Po tym czasie oprószyłam mąką i dusiłam jeszcze chwilę. Następnie wlałam bo brokuła 1,5 litra gorącego wywaru warzywnego i wszystko dusiłam razem przez 15 minut, na małym ogniu, oczywiście pod przykryciem. Po ugotowaniu, wszystko razem zmiksowałam. .
Zupa dobrze komponuje się z grzankami serowymi, jak też i groszkiem ptysiowym. Ja użyłam groszku ptysiowego firmy Brześć



Przepis dodaję do akcji:

3 komentarze:

  1. Najlepsza zupa na świecie! Ja zawsze z grzankami ją jem, ale groszek może być ciekawą alternatywą :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, zarówno groszek jak i grzanki są w sam raz do zupek ;)

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...