29 sty 2014

Serek w zalewie olejowej

Ostatnio mam saka na serki typu feta. Dość często jem go od tak, lub dodaję do sałatek. Naszła mnie dziś ochota na serek o bardziej wyrazistym smaku. Z jednego opakowania serka sałatkowo- kanapkowego przygotowałam dwa rodzaje  smakowe serka w oleju.  W przepisach są podane proporcje na jedno całe opakowanie serka, czyli około 25 dekagram.

Serek w oleju  ziołowym



Składniki:
  • serek sałatkowo- kanapkowy
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1/2 łyżeczki rozmarynu
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • 1/2 łyżeczka tymianku
  • 3/4 łyżeczki czosnku
  • 1/5 łyżeczki harrisy ze sklepu Szafran
  • olej rzepakowy

Serek chili w oleju


Składniki:
  • serek sałatkowo- kanapkowy
  • 1 łyżeczka chili w proszku lub świeży owoc chili
  • 1- 2 ząbki drobno pokrojonego czosnku
  • bazylia suszona, spora szczypta- można użyć świeżej 


W związku z tym, że serek jest już słony pominęłam w przepisie sól. Zarówno w przypadku serka o smaku ziołowym, czy chili serek pocięłam na równej wielkości kostki. Przełożyłam do słoiczków, a następnie zalałam olejem zmieszanym z przyprawami. Słoiczki postawił w lodówce w celu przegryzienia się smaków. Już po dwóch dniach ich sak jest dobry, ale wiadomo im dłużej stoi tym lepszy aromat. Dobrze by było, gdyby serek odstał około pięciu dniu..

W ten sposób przygotowany serek można zajadać jako przekąskę, bądź używać do wszelakiego rodzaju sałatek.

Przepis dodaję do akcji:
Domowy Wyrób

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...