21 lut 2014

Gołąbki bez zawijania

Od dłuższego czasu za mną i moją Mamusią chodziły gołąbki... więc zakasałam rękawy i  zrobiłam gołąbki tradycyjne. Jako, że miałam jeszcze pół kilograma dopiero co zmielonego mięsa, nadmiar podgotowanego ryżu oraz resztkę kapusty postanowiłam zrobić jeszcze tzw. gołąbki bez zawijania.


























Składniki:
  •  0,5 kg mięsa mielonego
  • 1/2 małej kapusty 
  • ryż pogotowany ok. 1 i 1/2 szklanki
  • 1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
  • 1/2 łyżeczki majeranku
  •  1 mały słoiczek koncentratu pomidorowego
  • 0,5 l wody
  •  sól i pieprz
  • 1 duże jajko
  • 2-3 łyżki mąki pszennej
  • tłuszcz do podsmażenia
Wykonanie:
Kapustę starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Mięso wymieszałam z podgotowanym ryżem dodałam kapustę, przyprawy i jajko. Wszystko razem wymieszałam dodałam mąkę i całość jeszcze raz wymieszałam. Z powstałej masy formowałam kotleciki, za każdym razem gdy formowałam moczyłam dłonie w wodzie, aby mięso nie pozostawało na dłoniach. Gołąbki smażyłam na tłuszczu na rumiano  z oby stron. Następnie po usmażeniu wszystkich gołąbków włożyłam je do garnka i zalałam wodą w której dusiąłm gołąbki przez ok. 30 minut. Następnie do powstałego sosu dodałam przecier pomidorowy, odrobinę cukru. W razie konieczności sos można zagęścić odrobiną mąki.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...