26 mar 2014

Muffina z kubka

Dzwoni telefon, w słuchawce słychać "zaraz będziemy u ciebie" , w panice uzmysławiasz sobie, że nie masz nic, czym można poczęstować nieoczekiwanych gości. To jeden scenariusz, drugi "mamusiu, masz coś słodkiego?" chyba najbardziej ulubione pytanie Pań Matek. Zarówno do pierwszego jak i drugiego scenariusza można przypasować moją propozycję, która jest wręcz wybawieniem z opresji "goście na progu, lub mamo..." 
Zapraszam na muffinkę z kubka która w swoim składzie zawiera sześć składników, a jej wykonanie zajmie mniej niż 180 sekund, jak się sprężymy, a gdy czas jeszcze nam pozwoli możemy dodać np. bitą śmietanę na wierzch...



Składniki:
  • łyżka margaryny do pieczenia
  • 1/4 szklanki mąki tortowej
  • 1 i 1/4 łyżki kakao
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko

Wykonanie:
  • w kubku w którym piekłam muffinę roztopiłam margarynę, zostawiłam ją do lekkiego przestudzenia
  • w miseczce wymieszałam mąkę, kakao, proszek do pieczenia, cukier i jajko. Następnie do masy przelałam roztopioną margarynę, w ten sposób kubek w którym piekłam muffinę został również natłuszczony w środku.
  • Ciasto przelałam ponownie do kubka, który umieściłam w mikrofali. Kuchenkę nastawiłam na najwyższą moc na 70-90 sekund.
  • Muffina jest gotowa od razu do spożycia.
Przepis dodaję do akcji:
Babeczki z mikrofali

2 komentarze:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...