15 maj 2014

Zupa szczawiowa, czyli zupa z farfoclami

   Będąc dziś na bazarku kupiłam świeży szczaw, który krzyczał do mnie "weź mnie!", więc wzięłam i ugotowałam zupę szczawiową, tak jak moja Mamusia to robiła przez całe moje życie. Jak miło wrócić choć na chwilę do wspomnień, które przywołane smakiem wracają niczym bumerang, aż ciepło i tęskno na serduchu się robi... 
   W związku z tym, że "zupa z farfoclami", bo ja ją tak nazywałam jak byłam mała, kojarzy mi się bardzo z moją Mamuśką. Czemu farfocle i czemu skojarzenie z Mamą? Farfocle to jajko, które jest wylewane na gorącą zupę, tak wylewane... ale po tym później... dzięki któremu w zupie pływają farfocle. Czemu skojarzenie z Mamą?- bo u nikogo innego, takiej farfoclowej zupy nie miałam możliwości kosztować, tak robiła tylko moja Mamusia ;)

Składniki:
  • 4 duże garście liści świeżego szczawiu (bez ogonków)
  • wywar mięsno- warzywny
  • ziemniaki
  • jajko
  • listek laurowy i ziele angielskie
  • przyprawy: sól i pieprz
  • śmietana do zabielenia
  • jajko (surowe)
  • koperek

Wykonanie:
Ugotowałam wywar mięsno- warzywny wg uznania, dodałam do niego pokrojone w kostkę ziemniaki. Doprawiłam wszystko do smaku. W między czasie, obrałam szczaw (pozbawiłam ogonków) i zasmażyłem na patelni. Gdy ziemniaki zmiękły dodałam szczaw- dodajemy go wg uznania, aby zupa nie była zbyt kwaśna. Następnie w kubeczku kłócę jajko, które wylewam na ugotowaną zupę (tak samo jak ciasto lane), dzięki powstałym farfoclom z jajka, zupa się zagęszcza, i nie ma potrzeby dodawania do zupy jajka ugotowanego na twardo. Całość zabieliłam śmietaną.


Przepis dodaję do akcji:

Mama to potrafi!

7 komentarzy:

  1. Ależ fajnie wrócić do,, maminych ,,smaków :)) moja Mama co prawda robi szczawiową bez farfocli....ale i tak jest to najlepsza szczawiowa jaką jadłam :)) i mimo starań mnie tak dobra nie wychodzi...taką robi tylko Mama :) pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo najsmaczniejsze jest wtedy, kiedy Mama robi :) choć bym nie wiem jak bardzo się starała, nigdy nie wyjdzie mi tak jak u Mamuśki ;) Mamusine dania są NAJLEPSZE :D

      Usuń
  2. Szczaw kojarzy mi się z dzieciństwem- moja mama też robiła. Fajna nazwa, zupka wygląda zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...