30 cze 2014

Tortilla hiszpańska

Znacie omlet? jeśli tak, to tortilla hiszpańska, to nic innego jak omlet z tym, że dodaje się do niego podduszoną cebulę, podsmażone plasterki ziemniaków. Całość można uzupełnić jeszcze innymi składnikami np. papryka, wędlina, kawałki kurczaka.

Tortilla powinna być smażona na głębokiej patelni, w niewielkiej ilości tłuszczu.
Początkowo, podsmaża się cebulkę, następnie dodaje się do niej pokrojone plasterki ziemniaków, które powinny być chrupiące z zewnątrz i miękkie w środku. Tak samo uczyniłam z dodatkiem kiełbasy, lekko ją rumieniąc- kiełbasę pocięłam w plasterki. Gdy wszystkie składniki są odpowiednio przyrządzone zdjęłam je z patelni.
W szejkerze skłóciłam jajka, 7 sztuk oczywiście doprawiając solą i pieprzem. Jajka wylałam na patelnię, i na nich wyłożyłam cebulę, ziemniaki i kiełbasę. Gdy jajka się ścięły, obróciłam omlet. Niektórzy pomagają sobie talerzem, ja jakoś dałam radę za pomocą drewnianych szpatułek. Gdy omlet ścinał się od drugiej strony, wierzch omletu posypałam obficie startym serem żółtym. Kiedy jajka zetną się, tortilla jest gotowa.
Prawidłowo przygotowana tortilla, powinna być miękka w środku, natomiast na zewnątrz złota i lekko spieczona.


Przepis dodaję do akcji:

¡Viva España!

5 komentarzy:

  1. Zazdroszczę Ci takiej fajnej patelenki do tortilli:) Dziękuję za dodanie przepisu do mojej akcji, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patelnia, kupiona u cyganów... choć szczerze powiedziawszy, patelnie sprzed 30 lat od cyganów o niebo lepsze były ;)

      Usuń
  2. Na bank jest to bomba kaloryczno-cholesterolowa, ale za to jaka dobra...... Wygląda przepysznie

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...