2 lip 2014

Maślane rogaliki z budyniem

... a na deser mega maślane rogaliki z budyniem czekoladowym, puszyste i takie mięciutkie... mniam :)

 Składniki:
  • 4 i 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 1/4 kostki świeżych drożdży
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3 duże jajka
  • 1/2 kostki margaryny do pieczenia
  • kilka łyżek roztopionej margaryny
dodatkowo:
  • 1 opakowanie budyniu czekoladowego (bez cukru)
  • 400 ml mleka
  • 4 łyżki cukru
  • łyżka masełka


Wykonanie:
drożdże roztarłam z cukrem, aż stały się wodniste.Dodałam 1/2 szklanki mąki oraz 1/4 szklanki letniego mleka- zrobiłam z tych proporcji rozczyn.
Pozostałe mleko bardziej podgrzałam, dodałam margarynę, i wszystko razem mieszałam aż do rozpuszczenia tłuszczu, gdy mleko przestygło dodałam do niego jajka i ponownie wszystko zmieszałam. Całość przelałam do zaczynu i dodałam pozostałą część mąki oraz sól. Wszystko razem ze sobą zagniotłam, aż ciasto stało się jednolite i błyszczące. 
Tak przygotowane drożdżowe odstawiłam na 60 minut do leżakowania w ciepłe miejsce.
W czasie gdy ciasto podwajało swoją objętość przygotowałam budyń (wg przepisu na opakowaniu), do mleka dodałam masełko.
Gdy ciasto podwoiło swoją objętość, odgazowałam je, i podzieliłam na 4 części. Każdą z tych części rozwałkowałam tworząc koło, i je smarowałam roztopioną margaryną, następnie cięłam na trójkąty. Na każdy trójką nakładałam łyżeczkę, ostudzonego budyniu, a następnie zwijałam tworząc rogalika.
Uformowane rogaliki przełożyłam na blachę i odstawiłam do ponownego wyrośnięcia na ok 10 minut. Przed upieczeniem rogaliki posmarowałam ponownie roztopioną margaryną, i wstawiłam do nagrzanego piekarnika do 200 stopni i piekłam przez 10 minut. Po wyjęciu z piekarnika, rogaliki ponownie posmarowałam roztopioną margaryną i pozostawiłam do wystudzenia.



5 komentarzy:

  1. jakie śliczniutkie, złociutkie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha- wyrośnięte, złote,mniam! Pamiętam takie z dzieciństwa tylko jeszcze z polewą czekoladową, kupowane w szkolnej stołówce- były po nie mega kolejki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak, u mnie w szkolnym sklepiku też takie były ;)

      Usuń
  3. rogaliki wyglądają bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...