8 lip 2014

Pianka agrestowa złamana gorzką czekoladą

Za oknem termometr pokazuje granice 30 stopni na plusie, aż w kuchni za wiele się robić nie chce... jedyne czego człowiek pragnie to chwili orzeźwienia i odrobiny wiatru otulającego nagrzane ciało.
A co z wnętrzem, jak je można ochłodzić? i to najlepiej żeby do słodyczy się zaliczało... jest pianka delikatna niczym puszek... wyrazista w smaku, bo agrestowa... a do tego uzupełnienie gorzka czekolada.

Składników, do wykonania tego deseru nie trzeba za wiele. Wystarczą trzy, no chyba, że chcecie zaszaleć to można dodać co się chce...
Ja użyłam śmietany 36% do deserów, galaretkę o smaku agrestowym, 400 ml wody i kilka kostek gorzkiej czekolady.
Galaretkę rozpuściłam w gorącej wodzie, odstawiłam do lekkiego stężenia. Gdy galaretka zaczęła się zawiązywać, ubiłam śmietanę i do niej po mało wlałam tężejącą galaretkę. Nie przestawałam ubijać. Gdy składniki dobrze się połączyły, masę śmietanowo  galaretkową przelałam do kubeczków. Gdy deser całkowicie stężał. Przełożyłam go na talerzyk i udekorowałam startą gorzką czekoladą.

Przepis dodaję do akcji:
Lato w pełni!Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni

2 komentarze:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...