6 lis 2013

Krokiety ziemniaczane II w sosie pieczarkowym

    Czasem, pozostają nam ziemniaki z obiadu i z powodzeniem możemy je wykorzystać do przygotowania krokietów ziemniaczanych, które można zaserwować na kolację lub na obiad dnia następnego. 
Tym razem proponuję Wam drugą wersję ich sporządzenia, pierwsza znajduje się tutaj!


Do ich wykonania potrzebujemy następujących składników:

  • ok 1,5 kg ziemniaków wcześniej ugotowanych,
  • jajko,
  • 1 łyżka śmietany 18%
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej,
  • 2 łyżki mąki pszennej,
  • kiełbasa lub boczek,
  • cebula,
  • przyprawy: pieprz i sól.
Sos pieczarkowy:
  •  pieczarki,
  • jogurt typu grecki,
  • cebula,
  • mąką do zagęszczenia,
  • tymianek.
Ziemniaki przeciskamy przez praskę, dodajemy do nich: śmietanę, mąki, jajko oraz wcześniej podsmażoną kiełbasę (kroimy w kostkę) wraz z cebulą. Wszystko wyrabiamy na jednolitą masę. Gdyby masa była za rzadka, dodajemy jeszcze mąki. W dłoniach posmarowanych olejem formujemy podłużne krokiety. Tak uformowane krokiety smażymy na oleju słonecznikowym.

Pieczarki rozdrobniłam odrobinę w blenderze, i zasmażyłem wraz z cebulką, podczas podsmażania przyprawiłam solą i pieprzem, następnie przelałam do bulionu i chwilę gotowałam. Gdy cebula prawie się rozgotowała zagęściłam odrobiną mąki i jogurtem greckim, na samym końcu dodałam szczyptę suszonego tymianku.

Tak przygotowanym sosem polałam krokiety.

Smacznego :)

2 komentarze:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...