2 lis 2013

W-Z

   Miałam chęć na ciasto dyniowe, wszystko przygotowałam do jego wykonania, no prawie wszystko, zabrakło puree z dyni- nikt ze współdomowników nie chciał się przyznać do wyjedzenia przygotowanych zapasów, więc zmuszona byłam improwizować. Postanowiłam zrobić ciasto W-Z, które było z delikatnym posmakiem jabłek... Zapraszam :)




Składniki na ciasto:
  • 2 szklanki mąki,
  • 5 jajek,
  • 3/4 szklanki cukru, jeśli lubicie bardzo słodkie ciasta możecie dać 1 lub nawet 1 i 1/2 szklanki cukru,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 2 łyżeczki sody,
  • 3/4 szklanki oleju,
  • 1 łyżka kakao gorzkiego,
  • szczypta soli, 
  • powidła lub dżem ok. 1 szklanki- ja użyłam nutelli jabłkowej (klik!)
Składniki na krem:
  • 1/2 litra mleka,
  • 4 łyżki kaszy manny,
  • 1/2 szklanki cukru, możecie dać 1 szklankę, jeśli gustujecie w cukrach,
  • 1/2 kostki masła.
Polewa kakaowa:
  • 50 g margaryny,
  • 1 łyżka mleka,
  • 50 g cukru pudru,
  • 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • 1 łyżka kakao.
Wykonanie ciasta:
Jajka ubić z cukrem na wysokich obrotach,następnie kolejno dodawać pozostałe składniki (mąkę wymieszaną z proszkiem i sodą oraz solą oraz olej) i wszystko miksować na niższych obrotach.
Na samym końcu dodałam nutellę jabłkową i delikatnie wymieszałam.
Tak przygotowane ciasto wylałam na formę i wstawiam do nagrzanego piekarnika. Piekłam  na opcji tradycyjne pieczenie przez 40 minut w temperaturze 180 stopni.
Ciasto po upieczeniu przekroić na pół.

Wykonanie kremu:
Mleko zagotować z cukrem i kaszą manną. Wystudzić. Do utartej wcześniej margaryny dodawać po jednej łyżce wystudzonej kaszy mannej i miksować. Tak przygotowany krem wyłożyć na podzielone ciasto.

Wykonanie polewy:
Margarynę roztopić wraz z mlekiem. Dodać do lekko przestudzonej margaryny mąkę, kakao i cukier. Wymieszać.Tak przygotowaną polewą udekorować wierzch ciasta. Dodatkowo na nią utarłam mleczną czekoladę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...