5 gru 2013

Pierogi z mięsem

... pracowicie było, jako alternatywę do frittaty zaserwowałam pierogi z mięsem... i ku mojemu zdziwieniu znikło wszystko w mig.Tak to gotować mogę ciągle i wciąż, nic nie zostaje, znika w brzusku dużym i małym... W tym przepisie skorzystałam z innych proporcji na ciasto...zapraszam.




























Składniki na ciasto:
  • 2 i 1/2 szklanki mąki pszennej,
  • 1/2 szklanki letniej wody,
  • 2 łyżki oliwy,
  • jajko,
  • szczypta soli.
Składniki na farsz:
  • mięso z rosołu, 
  • opcjonalnie można dodać włoszczyznę z rosołu, ale ja dziś tego nie zrobiłam,
  • cebula
  • przyprawy: sól i pieprz.
Wykonanie:
Wszystkie składniki wrzuciłam do misy i za pomocą miksera z hakami wymieszałam wszystko ze sobą, Powstałe ciasto musi być gładkie i elastyczne. Wyrobione ciasto chowam do worka i dzielę na porcje. Każdą porcję/ placek rozwałkowuję cienko i za pomocą szklanki wykrawam krążki, które nadziewam zmielonym mięsem, które było podsmażane z cebulą. Nadziany krążek zlepiam i formuję falbankę.
Pierogi wrzucam na osoloną wodę, i gotuję od chwili wypłynięcia ok. 5 minut, następnie pierogi wyławiam na sito i przelewam zimną wodą. Na pierożki wylewam roztopiony smalec (klik!) 




1 komentarz:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...