12 kwi 2013

Masa plastyczna do dekoracji tortów

W jednym z moich przepisów jest podane jak zrobić masę plastyczną do dekoracji tortów. Jest to masa często używana do tortów w stylu angielskim. Postanowiłam, że nie będę od tej pory odsyłała, do przepisu na tart,osób które zainteresowane są zrobieniem takowej masy. 
Ten wpis jest poświęcony tylko i wyłącznie samej masie plastycznej.

Do jej wykonania potrzeba:
- 4 łyżeczki żelatyny Dr. Oetker,
- 100 gr glukozy (ja użyłam tej w proszku),
- 70 ml wody,
- 80 dkg cukru pudru,
- barwniki spożywcze,
- olejek smakowy np. migdałowy.

Wykonanie masy plastycznej sposób I:
do gorącej wody dodać żelatynę i dokładnie ją rozpuścić. Następnie wsypać glukozę i dokładnie wymieszać. Na stolnicę wysypać ok. 3 szklanek cukru pudru i  stopniowo dodawać do tego żelatynę i dobrze wyrobić. W trakcie wyrabiania podsypywać pozostałym cukrem pudrem, w tym samym czasie wlać olejek, ja użyłam prawie całego. Może zdarzyć się, żelatyna pochłonie więcej lub mniej  cukru pudru- u mnie pochłonęło mniej, niż jest podane w przepisie.
W ten spsób przygotowana masą zachowuje się jak plastelina ;)
Masę podzielić sobie na części w zależności od ilości barw jakie potrzebujemy, dodać barwnik i masę zagnieść ponownie, trzeba to robić dokładnie.
Nim masę rozwałkowałam stolnicę posmarowałam sobie olejem i wałek tak samo, dzięki temu nie musiałam już podsypywać stolnicy cukrem pudrem czy mąką.
Sposób II:
Żelatynę zalać wodą i poczekać, aż napęcznieje. Następnie w kąpieli wodnej zmiksować i dodawać do żelatyny glukozę, miksując dalej. Trzeba uważać aby nam się masa nie zagotowała. Do mieszanki żelowo glukozowej dodać troszkę cukru pudru i miksować. Następnie całość przelać na stolnicę i dodawać cukier puder pomału i zagniatać, aż mas będzie jednolita. 

3 komentarze:

  1. Ale zaszalałaś :)) niezłe torciki :))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki :) mam nadzieje, że ten ostatni tort przypadnie do smaku małym konsumentom ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz ślad po swojej wizycie :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...